Vše souvisí se vším
- Napsal Administrator
- Kategorie: Tuning luku
Informace, tak jak jsou uvedeny v tomto "článku", jsem postupně poskládal z nejrůznějších zdrojů pro svoji potřebu. Abych je, až budu zase potřebovat, měl hned "po ruce" a nemusel složitě vzpomínat co jak bylo nebo to někde znova a znova hledat.
Pak mě napadlo, že by mohly být užitečné i pro ostatní, takže je zde zveřejňuji. Jsou v naprosto "surovém" stavu, tak jak je používám já. Což snad nebude vadit. Není to text určený pro běžného návštěvníka.
Neručím za správnost. Ani za kompletnost - určitě zde není vše, co by zde být mělo. Pokud máte co zde chybí, dejte mi vědět. Doplním. Pokud najdu časem něco nového, doplním taktéž.
Vztah mezi TĚTIVOU, BUSS CABLE, CONTROL CABLE a parametry luku
String (tětiva)
Změna délky Stringu ovlivní také Draw Weight (DW) a HW (Holding Weight)
Přidáním twistů = zkrácení tětivy
- DW lehce klesá
- HW lehce stoupá
Ubráním twistů = prodloužení tětivy
- DW lehce stoupá
- HW lehce klesá
Výše uvedené se děje kvůli změně startovací pozice kladek. Delší nebo kratší tětiva znamená, že se kladky v klidové poloze zastaví v jíné pozici
Twistování tětivy lze využít k jemné úpravě pozice kladek - podobně jako Control Cable, který je ale "hrubší" - zmeňte twistování tětivy a kladky se otočí, ale málo
Buss Cable
Buss Cable (BC) spojuje obě ramena. tahá je k sobě. I kdyby nebyla tětiva, podrží to Buss
BC kontroluje ATA
BC k sobě tahá ramena luku – kontroluje DW
Zkrácením Bussu (přidáním twistů)
- zmenší se ATA (trošku)
- vzroste DW
- vzroste DL
- vzroste BH
- klesne HW
Prodloužení Bussu (ubráním twistů)
- zvětší se ATA (trošku)
- klesne DW
- klesne DL
- klesne BH
- vzroste HW
Control Cable
Pouze propojuje obě kladky dohromady. Takže, jakmile se začne otáčet jedna, musí se kvůli tahu CC otáčet také druhá
Zkrácením CC (přidáním twistů)
- klesne DL
- klesne DW
Prodloužením CC (ubráním twistů)
- vzrůstá DL
- vzrůstá DW
CC a STRING jsou něco jak „bratranci“
- změňte zakroucení CC a obě kladky se zatočí
- změňte zakroucení Tětivy a obě kladky se otočí ale jen MÁLO
Synchronizace kladek v plném nátahu
TOP CAM under-rotated = BOT CAM over-rotated = horní je pomalejší než spodní
Možné řešení
- Twist BC – zpomaluje BOT CAM
- Untwist CC - zrychluje TOPCAM
BOT CAM under-rotated = TOP CAM over rotated = horní je rychlejší než spodní
Možné řešení
- Untwist BC – zrychluje BOT CAM
- Twist CC – zpomaluje TOP CAM
Tabulka pro twistování Bussu a Controlu
Akce | Draw Length | Draw Weight |
Buss cable kontroluje většinou BOTTOM cam |
||
twist | roste | roste |
untwist | klesá | klesá |
Control cable kontroluje většinou TOP cam |
||
twist | klesá | klesá |
untwist | roste | roste |
DVA twisty na BUSSu = ČTYŘI twisty na CONTROLU |
Pokud se má zachovat synchronizace kladek je potřeba pracovat s BC i CC současně.
H.