Menu

Informace, tak jak jsou uvedeny v tomto "článku", jsem postupně poskládal z nejrůznějších zdrojů pro svoji potřebu. Abych je, až budu zase potřebovat, měl hned "po ruce" a nemusel složitě vzpomínat co jak bylo nebo to někde znova a znova hledat. 

Pak mě napadlo, že by mohly být užitečné i pro ostatní, takže je zde zveřejňuji. Jsou v naprosto "surovém" stavu, tak jak je používám já. Což snad nebude vadit. Není to text určený pro běžného návštěvníka.

Neručím za správnost. Ani za kompletnost - určitě zde není vše, co by zde být mělo. Pokud máte co zde chybí, dejte mi vědět. Doplním. Pokud najdu časem něco nového, doplním taktéž.

 

Vztah mezi TĚTIVOU, BUSS CABLE, CONTROL CABLE a parametry luku

 

String (tětiva)

Změna délky Stringu ovlivní také Draw Weight (DW) a HW (Holding Weight)

Přidáním twistů  = zkrácení tětivy

  • DW lehce klesá
  • HW lehce stoupá


Ubráním twistů = prodloužení tětivy

  • DW lehce stoupá
  • HW lehce klesá


Výše uvedené se děje kvůli změně startovací pozice kladek. Delší nebo kratší tětiva znamená, že se kladky v klidové poloze zastaví v jíné pozici

Twistování tětivy lze využít k jemné úpravě pozice kladek - podobně jako Control Cable, který je ale "hrubší" - zmeňte twistování tětivy a kladky se otočí, ale málo

 

Buss Cable

Buss Cable (BC) spojuje obě ramena. tahá je k sobě. I kdyby nebyla tětiva, podrží to Buss

BC kontroluje ATA

BC k sobě tahá ramena luku – kontroluje DW

 

Zkrácením Bussu (přidáním twistů)

  • zmenší se ATA (trošku)
  • vzroste DW
  • vzroste DL
  • vzroste BH
  • klesne HW


Prodloužení Bussu (ubráním twistů)

  • zvětší se ATA (trošku)
  • klesne DW
  • klesne DL
  • klesne BH
  • vzroste HW

 

Control Cable

Pouze propojuje obě kladky dohromady. Takže, jakmile se začne otáčet jedna, musí se kvůli tahu CC otáčet také druhá

Zkrácením CC (přidáním twistů)

  • klesne DL
  • klesne DW

 

Prodloužením CC (ubráním twistů)

  • vzrůstá DL
  • vzrůstá DW

 
CC a STRING jsou něco jak „bratranci“

  • změňte zakroucení CC a obě kladky se zatočí
  • změňte zakroucení Tětivy a obě kladky se otočí ale jen MÁLO

 

Synchronizace kladek v plném nátahu

TOP CAM under-rotated = BOT CAM over-rotated = horní je pomalejší než spodní

Možné řešení

  • Twist BC – zpomaluje BOT CAM
  • Untwist CC  -  zrychluje TOPCAM

BOT CAM under-rotated = TOP CAM over rotated = horní je rychlejší než spodní

Možné řešení

  • Untwist BC – zrychluje BOT CAM
  • Twist CC – zpomaluje TOP CAM

 

Tabulka pro twistování Bussu a Controlu

 

 

Akce Draw Length Draw Weight
Buss cable
kontroluje většinou BOTTOM cam
twist roste roste
untwist klesá klesá
Control cable
kontroluje většinou TOP cam
twist klesá klesá
untwist roste roste
DVA twisty na BUSSu = ČTYŘI twisty na CONTROLU

 

Pokud se má zachovat synchronizace kladek je potřeba pracovat s BC i CC současně.


H.


disbut2