Menu
Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Výběr šípu pro reflexní luk

Výběr šípu pro reflexní luk 07. dub 2016 21:16 #1

Ahoj ve spolek, jsem úplný začátečník a potřeboval bych poradit jaký koupit šípy.
Dostal jsem reflexní luk Samick Takedown DeerSlayer 62" 60lbs.
Mám k tomu pár šípů o délce 77cm.
Chtěl bych dokoupit víc šípů.....
Může mi někdo prosím poradit jakou tuhost vybrat ?

Předem děkuji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Výběr šípu pro reflexní luk 08. dub 2016 09:08 #2

  • TWitko
  • Avatar uživatele TWitko
  • Offline
  • Gold Sponzor
  • Gold Sponzor
  • -= nadšený amatér =-
  • Příspěvky: 405
nejsem asi nejpovolanější, co se tradičních luků týká, ale zkusím napsat co vím (nebo co si myslím) ... bude to trochu zeširoka, ale snad ku prospěchu věci ..

pro určení vhodné tuhosti nestačí znát pouze sílu luku, ale je potřeba vzít také v úvahu délku nátahu. Protože síla luku bývá měřena v 28". Každý palec nátahu míň/navíc budou tak 2lbs rozdílu .. tedy můj Kodiak 60lbs při mém nátahu 29,5" má sílu cca 63,5-64lbs. Kdyby ho napínala moje žena (nátah 25") .. bude jí "dávat" sílu cca 54lbs

další věc, která to ovlivňuje je délka šípů - čím delší, tím bude méně tuhý a naopak .. takže dva šípy stejné tuhosti řezané na různou délku se budou chovat jinak. Min délka je daná tvým nátahem - šíp nesmí při nátahu zajíždět do šípového okna .. hrot by měl zůstat před lukem.

další věc je váha použitých hrotů (případně insertů, vlepených do šípu) .. těžší celková váha "na předku" způsobuje při výstřelu "měknutí" šípu. Takže opět, dva šípy stejné tuhosti a délky se budou chovat jinak, pokud má jeden hrot 75gr a druhý hrot třeba 150gr.

další věc, která to ovlivňuje je tzv. "cast" luku .. tedy něco co lze označit jako výkonnost .. záleží na výrobci, konstrukci, použitých materiálech. Čímž chci říct, že dva různé luky o síle 60lbs se mohou chovat trochu jinak ... "opřou" se do šípu jinou silou.